A Course in Miracles (ACIM), En kurs i mirakler, förlåtelse, healing, Okategoriserade, tacksamhet, tankar

Lektion 324, Jag bara följer, för jag vill inte leda.

”Fader, Du är Den Som gav mig planen för min frälsning. Du har bestämt den väg jag skall gå, den roll jag skall anta, och varje steg på min utstakade stig. Jag kan inte gå vilse. Jag kan bara välja att vandra iväg en stund, och sedan återvända. Din kärleksfulla Röst kommer alltid att kalla mig tillbaka, och leda mina fötter rätt.”

– En Kurs i Mirakler

Att följa betyder inte att jag inte gör någonting alls, att jag bara sitter och väntar på bättre tider.
Att följa innebär snarare att jag släpper min egen agenda för saker och ting.
Jag släpper det förflutna.
Jag är helt i nuet, och följer Kärlekens Röst.
Och i fullkomlig närvaro låter jag Gud verka genom mig.

Sat Nam ❤️
/Parameshwari

IMG_4032

Lämna en kommentar