A Course in Miracles (ACIM), En kurs i mirakler, förlåtelse, healing, mindfulness, Okategoriserade, tacksamhet, tankar

Lektion 315, Alla gåvor mina bröder ger tillhör mig.

I varje ögonblick kan jag se Guds gåvor.
Barnet som leker och skrattar.
Mamman som ler mot barnet.
En syster som hjälper en syster att våga ta nya vägar.
En broder som inte äger någonting, men som ger sin sista tia till en broder som är hungrig.
All den kärlek jag ser känner jag tacksamhet inför, och tar den till mig som en gåva.
En gåva från min Skapare.

Med kärlek ❤
/Parameshwari

”Jag tackar dig, Fader, för de många gåvor som kommer till mig i dag och varje dag från varje Guds Son. Mina bröder är obegränsade i alla sina gåvor till mig. Nu kan jag erbjuda dem min tacksamhet, så att tacksamheten mot dem kan leda mig vidare till Min Skapare och till minnet av Honom.”

– En Kurs i Mirakler

IMG_3896

Lämna en kommentar