A Course in Miracles (ACIM), En kurs i mirakler, förlåtelse, healing, mindfulness, Okategoriserade, tacksamhet, tankar

Lektion 305, Det finns en frid som Kristus skänker oss.

”Den som enbart använder Kristi sanna seende finner en frid så djup och stilla, omöjlig att störa och helt och hållet oföränderlig, att världen inte har någon motsvarighet. Jämförelser tiger still inför denna frid. Och hela världen försvinner i tysthet när denna frid omsluter den, och varsamt bär den till sanningen så att den inte längre skall vara rädslans hem.”

– En Kurs i Mirakler

En djup frid infinner sig när jag slutar att döma allt jag ser på utsidan.
När jag slutar att försöka kontrollera allt jag ser.
När jag slutar att jämföra mig med mina systrar och bröder.
Friden infinner sig när jag älskar mig själv villkorslöst.
När jag ser att allt i världen är en del av mig.
Friden finns förstås redan i mig, eftersom jag är som Gud skapade mig.
Och när jag känner denna frid, och kärleken i mitt hjärta, så blir det också vad jag ser på utsidan.
All frid börjar i mig.
All frid och kärlek som finns i mig kommer att speglas utåt.
Först i detta fridfulla tillstånd ser jag den sanna världen i all sin prakt.

Sat Nam ❤️
/Parameshwari

IMG_3757

Lämna en kommentar