A Course in Miracles (ACIM), En kurs i mirakler, förlåtelse, healing, meditation, mindfulness, Okategoriserade, tacksamhet, tankar

Lektion 300, Endast ett ögonblick varar den här världen.

Vi söker Din heliga värld idag. För vi, Dina kärleksfulla Söner, har gått vilse en stund. Men vi har lyssnat till Din Röst, och lärt oss exakt vad vi skall göra för att återställas till Himlen och vår sanna Identitet. Och vi tackar idag för att världen endast varar ett ögonblick. Vi vill gå bortom detta korta lilla ögonblick till evigheten.”

– En Kurs i Mirakler

Endast ett ögonblick varar denna världen, för tiden är en illusion.
Allt jag har är det som finns här och nu.
Jag behöver bara bestämma mig för att släppa det som varit, för det finns inte längre.
All oro, ilska och sorg – all konflikt – vara bara tillfälliga moln som skymde min sikt.
Jag lyssnade till egots röst, som lät mitt sinne bli tungt en stund.
Nu lyssnar jag till anden, som låter mitt sinne vara i nuet.
Bortom illusionen. Bortom gamla minnen.
I total kärlek. I sanning.
Och med ett sinne som är ljust och lätt.

Sat Nam ❤️
/Parameshwari

IMG_3753

Lämna en kommentar